REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO E-MEDITRANS.PL

 

§ 1 Informacje ogólne

1.      Sklep internetowy e-meditrans.pl, dostępny pod adresem internetowym: www.e-meditrans.pl prowadzony jest przez Meditrans spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Kielcach (25-108) przy ul. Podlasie 16C, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000394199, NIP: 6572896029, REGON: 260517180.

2.      Sklep internetowy prowadzi sprzedaż Produktów specjalistycznych, dlatego wszelkie treści znajdujące się na stronie internetowej przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów, czyli osób posiadających wykształcenie medyczne lub które są związane zawodowo z branżą medyczną lub stomatologiczną.

3.      Sklep internetowy nie jest przeznaczony dla Konsumentów. Produkty widniejące w Sklepie internetowym mogą nabywać wyłącznie Przedsiębiorcy.

4.      Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników ze Sklepu prowadzonego przez Sprzedawcę, w szczególności składania zamówień na Produkty dostępne w Sklepie Internetowym, dostarczania zamówionych produktów Użytkownikowi, uiszczania przez Użytkowników ceny sprzedaży Produktów, uprawnienia Użytkowników do odstąpienia od Umowy sprzedaży oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji, a także świadczenia innych Usług drogą elektroniczną.

5.      Regulamin udostępniany jest nieprzerwanie na stronie internetowej Sklepu w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.

 

§ 2 Definicje

Terminy użyte w Regulaminie oznaczają:

1.      Dostawa – czynność faktyczna umożliwiająca Użytkownikowi wejście w posiadanie Produktu;

2.      Formularz rejestracji - interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta Użytkownika.

3.      Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

4.      Konsument - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

5.      Konto Użytkownika - konto w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Użytkownika oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie internetowym.

6.      Laik – oznacza osobę fizyczną, która nie ma formalnego wykształcenia medycznego lub która nie jest zawodowo związana z branżą medyczną lub stomatologiczną.

7.      Materiały – informacje zawarte na stronach internetowych Sklepu, m.in. nazwy i opisy oraz zdjęcia i ilustracje graficzne towarów, oznaczenia producentów towarów.

8.      Newsletter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia automatyczne otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych treści kolejnych edycji Newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym.

9.      Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Użytkownikiem a Sprzedawcą.

10.  Profesjonalista - oznacza osobę fizyczną, która ma wykształcenie medycznego lub która jest zawodowo związana z branżą medyczną lub stomatologiczną.

11.  Przedsiębiorca - w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. 2014 r. poz. 121 z późn zm.) - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

12.  Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Sklepu internetowego.

13.  Umowa Sprzedaży - umowa odpłatnego nabycia własności Produktu zawierana albo zawarta między Użytkownikiem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.

14.  Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Użytkownikiem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

15.  Użytkownik – osoba korzystająca ze Sklepu, nabywająca lub zamierzająca nabyć Produkty lub usługi prezentowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu. Definicja Użytkownika jest tożsama z określeniem Klient i może być stosowana zamiennie.

16.  Regulamin - niniejszy Regulamin Sklepu, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. z dnia 9 czerwca 2017 r. Dz.U. z 2017 poz. 1219 ze zm.)

17.  Sklep internetowy - zbiór stron internetowych i narzędzi informatycznych zarządzanych przez Sprzedawcę, umożliwiający zawieranie Umów Sprzedaży, dostępny w domenie internetowej prowadzonej przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.e-meditrans.pl

18.  Sprzedawca - Meditrans spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Kielcach (25-108) przy ul. Podlasie 16C, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000394199, NIP: 6572896029, REGON: 260517180.

19.  Wirtualny koszyk – funkcjonalność Sklepu, w której widoczne są wybrane przez Użytkownika produkty do zakupu, a także możliwe jest ustalenie i modyfikacja danych zamówienia, w szczególności: ilość produktów, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, formy płatności.

20.  Zamówienie - oświadczenie woli składane przez Użytkownika za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.

21.  Zarejestrowany Użytkownik – Użytkownik posiadający Konto Użytkownika w Sklepie internetowym.

 

§ 3 Ogólne warunki korzystania ze Sklepu internetowego

1.      Korzystanie ze Sklepu internetowego możliwe jest pod warunkiem złożenia oświadczenia o posiadaniu statusu Profesjonalisty (okno pop-up wyskakujące przy załadowaniu strony internetowej) oraz posiadania przez Użytkownika:

a)       komputera lub innego urządzenia z dostępem do sieci Internet i następującej przeglądarki internetowej:

·         MS Edge >=15.0,

·         Mozilla Firefox >= 52.0,

·         Opera >= 49.0,

·         Chrome >= 58.0,

·         Safari >= 9.1.

z włączoną obsługą plików cookies

b)    aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).

2.      Ze Sklepu internetowego nie mogą korzystać osoby poniżej 18 roku życia i nieposiadające pełnej zdolności do czynności prawnych.

3.      Użytkownik może w dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki, tak by nie akceptowała plików cookies lub informowała o ich przesyłaniu. Nieakceptowanie plików cookies może jednak spowodować utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu. Korzystanie przez Użytkownika z przeglądarki, której ustawienia zezwalają na zapisywanie plików cookies na komputerze lub innym urządzeniu Użytkownika, oznacza wyrażenie zgody na zapisywanie powyższych plików na tym komputerze lub innym urządzeniu. Więcej informacji w tym zakresie znajduje się w Polityce Prywatności Sklepu i polityce plików cookies stanowiącymi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz dostępnymi pod adresem internetowym www.e-meditrans.pl

4.      Użytkownik zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu lub jego elementy techniczne.

5.      Użytkownik zobowiązany jest do nieujawniania osobom trzecim swojego loginu i hasła dostępu, wykorzystywanego do logowania w Sklepie.

6.      Sprzedawca, w najszerszym zakresie przewidzianym przez prawo, nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilność Sklepu z infrastrukturą techniczną Użytkownika.

7.      Wykorzystywanie przez Użytkownika nazwy Sprzedawcy, logo Sklepu oraz elementów graficznych Sklepu oraz układu i kompozycji Sklepu (tzw. layout), jest zabronione za wyjątkiem sytuacji wyraźnie wskazanych w Regulaminie lub gdy korzystanie ze wskazanych przedmiotów praw autorskich oraz przedmiotów własności przemysłowej jest możliwe na podstawie wyraźnej pisemnej zgody Sprzedawcy lub uprawnionych podmiotów trzecich. Zabronione jest podejmowanie przez Użytkownika jakichkolwiek działań zmierzających do odtworzenia Sklepu, w tym w szczególności na stronach internetowych i w domenach internetowych powiązanych z Użytkownikiem.

8.      Użytkownik może porozumiewać się ze Sprzedawcą:

a)       pisemnie – na adres korespondencyjny Sprzedawcy,

b)      telefonicznie – pod numerem telefonu +48 41 34 31 800

c)       drogą elektroniczną – pod adresem e-mail: e-sklep@meditrans.pl

 

§ 4 Usługi elektroniczne w sklepie internetowym

1.      Za pośrednictwem Sklepu dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto Użytkownika, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.

2.      Konto Użytkownika – procedura utworzenia Konta Użytkownika oraz jego funkcjonalności uregulowane są w § 6 (Rejestracja w Sklepie internetowym).

3.      Formularz Zamówienia – procedura korzystania z Formularza Zamówienia uregulowana jest w § 7 (Składanie Zamówień). Usługa ta świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Użytkownika.

4.      Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa na module zapisu na newsletter – z chwilą utworzenia Konta Użytkownika zostaje zapisany na Newsletter. Usługa świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Użytkownik ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: e-sklep@meditrans.pl, pisemnie na adres: Meditrans sp. z o.o. sp.k. ul. Podlasie 16c; 25-108 Kielce lub poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdej wiadomości e-mail wysłanej do Użytkownika w ramach usługi Newsletter.

 

§ 5 Przedmiot działalności Sklepu internetowego

1.      Sklep internetowy e-meditrans.pl prowadzi sprzedaż aparatów i urządzeń oraz materiałów medycznych, stomatologicznych i protetycznych pod adresem www.e-meditrans.pl oraz za pośrednictwem przedstawicieli handlowych.

2.      Sklep e-meditrans.pl umożliwia składanie Zamówień na Produkty w nim wyszczególnione.

3.      Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych oraz prawnych. Wszystkie Produkty zostały wprowadzone do obrotu na rynek polski legalnie. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Produktów na zasadach wskazanych we właściwych przepisach prawa oraz w niniejszym Regulaminie.

4.      Wszelkie informacje o Produktach i zdjęcia znajdujące się w Sklepie są prawdziwe i przedstawiają Produkty faktycznie nabywane za pośrednictwem Sklepu internetowego.

5.      Sprzedawca jednocześnie informuje, że w ramach Sklepu prezentowane są Produkty Lecznicze w rozumieniu Ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo Farmaceutyczne. Prezentacja rzeczonych Produktów na stronie Sklepu ma charakter informacyjny i poglądowy - Produkty te znajdują się w ofercie Sprzedawcy, nie są jednak przedmiotem sprzedaży internetowej prowadzonej za pośrednictwem Sklepu zgodnie z uregulowaniami ww. Ustawy. Celem nabycia takich Produktów konieczny jest bezpośredni kontakt z przedstawicielem handlowym Sprzedawcy poprzez kontakt telefoniczny.

6.      Informacja o braku możliwości nabycia Produktów wskazanych w ust. 5 powyżej oraz konieczności kontaktu z przedstawicielem handlowym Sprzedawcy celem ich nabycia prezentowana jest każdorazowo na podstronie danego Produktu.

7.      Sprzedawca ponadto informuje, że w ramach działalności Sklepu prowadzona jest sprzedaż Produktów na zasadach promocyjnych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do uregulowania zasad sprzedaży promocyjnej na warunkach odrębnych niż wyszczególnione w niniejszym Regulaminie. Szczegółowe informacje na temat dostępności oraz zasad danej akcji promocyjnej prezentowane są na stronie internetowej Sklepu na poszczególnych podstronach promocji(.) i uregulowane są każdorazowo w regulaminie akcji promocyjnej.

 

§ 6 Rejestracja w Sklepie internetowym

1.      Rejestracja w Sklepie wymaga spełnienia łącznie następujących warunków:

a)       poprawnego wypełnienia formularza dostępnego na stronie internetowej Sklepu, podając dane osobowe/dane firmy, adres e-mail oraz hasło, a także złożenia oświadczenia o statusie Profesjonalisty,

b)      akceptacji Regulaminu wraz z Polityką Prywatności i polityką plików cookies oraz dostępnymi pod adresem internetowym www.e-meditrans.pl,

c)       wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do nawiązania, ustalenia treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę oraz do realizacji Umowy sprzedaży zawartej przez Użytkownika.

2.          Po dokonaniu rejestracji, Użytkownik otrzyma od Sprzedawcy na wskazany podczas rejestracji adres poczty elektronicznej powiadomienie o zarejestrowaniu jego Konta Użytkownika i możliwości składania zamówień.

3.          Rejestracja w Sklepie, jak również korzystanie z jego funkcjonalności jest nieodpłatne.

4.          Przeglądanie asortymentu Sklepu oraz dokonywanie Zamówień nie wymaga rejestracji.  

5.          W przypadku osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, rejestracji w Sklepie, a także wszystkich innych czynności tego podmiotu w Sklepie, może dokonać wyłącznie osoba, która jest umocowana do dokonywania w imieniu tego podmiotu wszelkich czynności związanych z korzystaniem ze Sklepu (w tym rejestracji) oraz do wykonywania wszelkich praw i obowiązków tego podmiotu jako Użytkownika.

6.          W przypadku jakiejkolwiek zmiany danych Użytkownika podanych podczas rejestracji Użytkownik powinien je zaktualizować przed zawarciem kolejnej Umowy, kontaktując się ze swoim dedykowanym opiekunem handlowym. Dane adresowe do wysyłki Użytkownik może zmienić elektronicznie na Koncie Użytkownika.

7.          Z chwilą rejestracji w Sklepie tworzone jest Konto Użytkownika, stanowiące zbiór zasobów, w którym gromadzone są informacje o Użytkowniku oraz o jego działaniach w ramach Sklepu w związku z zawieranymi Umowami. W ramach swojego konta Użytkownik ma m.in. dostęp do swoich danych osobowych i historii złożonych Zamówień w Sklepie. Każdorazowe logowanie do konta Użytkownika odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym.

8.          Użytkownik ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta Użytkownika (rezygnacji z Konta Użytkownika) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: e-sklep@meditrans.pl lub też pisemnie na adres Sprzedawcy.

9.          Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek ewentualne szkody wynikające z podania przez Użytkownika nieprawdziwych, nieaktualnych lub niepełnych danych skutkujących nieprzestrzeganiem warunków niniejszego Regulaminu. Dane podawane przez Użytkownika nie mogą naruszać przepisów aktualnie obowiązującego prawa oraz dóbr osobistych i praw osób trzecich.

10.      W związku z koniecznością zapewnienia zgodności z regulacjami ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 974, 981) oraz ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 974), Sprzedawca zastrzega sobie możliwość aktywowania Konta tylko Użytkownikom posiadającym status podmiotu leczniczego. W tym celu Sprzedawca dokonywać będzie weryfikacji Użytkowników dokonujących rejestracji w Sklepie internetowym, w szczególności w zakresie ich numerów NIP oraz przedmiotu działalności gospodarczej (według kodów PKD) wskazanych w odpowiednich rejestrach publicznych. W przypadku, gdy Użytkownik zostanie zweryfikowany negatywnie (tj. jako nieposiadający statusu podmiotu leczniczego), wówczas zostanie poinformowany o odmowie aktywacji Konta za pośrednictwem wskazanego w Formularzu rejestracji adresu e-mail.

§ 7 Składanie zamówień

1. Postanowienia ogólne

1.      Informacje dotyczące towarów znajdujących się w Sklepie internetowym nie stanowią oferty w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert (zamówień) przez Użytkowników.

2.      Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT oraz nie zawierają kosztów przesyłki. Koszty dostawy zależą od wybranego przez Użytkownika sposobu dostarczenia towaru, od wartości oraz wielkości zamówienia i podawane są przy wyborze sposobu dostawy produktu przez Użytkownika. Całkowity koszt Zamówienia (tj. cena produktów wraz z kosztami dostawy) wskazany jest przed złożeniem Zamówienia przez Użytkownika.

3.      Stany magazynowe są aktualizowane w stałych, cyklicznych interwałach czasowych, w związku z powyższym pomiędzy kolejnymi aktualizacjami stanów magazynowych faktyczna dostępność Produktów może być inna niż wynika z aktualnie wyświetlanej dostępności.

4.      Poprzez złożenie zamówienia Użytkownik składa ofertę kupna określonego Produktu.

5.      Zamówienia realizowane są na terenie Polski i zamówienia należy składać w języku polskim.

6.      Użytkownik ma możliwość dokonywania Zamówień w Sklepie przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę z zastrzeżeniem pozostałych postanowień Regulaminu, w szczególności postanowień dotyczących przerw technicznych. Zamówienia złożone w dni wolne od pracy będą realizowane w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym Zamówienie zostało złożone.

7.      Wszystkie sprzedawane Produkty zawierają dokładny opis ich właściwości odpowiadający opisowi stosowanemu przez producenta. Opis odpowiada właściwościom towarów sprzedawanych na stronach Sklepu.

8.      Indywidualne ustawienia komputera lub innego urządzenia Użytkownika mogą powodować różnice pomiędzy wizualizacją Produktu na komputerze lub innym urządzeniu a rzeczywistym wyglądem produktu (np. kolor, proporcje itp.).

9.      Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych. Uprawnienie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny lub warunków akcji promocyjnych.

 

2. Standardowy tryb składania zamówienia

1.      Użytkownicy mają możliwość składania Zamówień jako Gość lub Zarejestrowany Użytkownik.

2.      Zarejestrowany Użytkownik, w celu złożenia zamówienia powinien zalogować się na swoje Konto Użytkownika.

3.      W przypadku korzystania ze Sklepu internetowego, Użytkownicy mają obowiązek dokonania akceptacji Regulaminu. Przy składaniu Zamówienia Użytkownik zobowiązany jest wypełnić wszystkie rubryki formularza prawidłowo oraz podać następujące dane, imię i nazwisko, adres siedziby/zamieszkania, adres dostawy, numer telefonu, adres e-mail oraz numer NIP (niezbędny do nawiązania, ustalenia treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji Umowy Sprzedaży). Z uwagi na specyfikę prowadzonej działalności i konieczność zapewnienia zgodności prowadzonej działalności z obowiązującymi przepisami prawa Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji podmiotu składającego Zamówienie bez rejestracji jak również do weryfikacji zawartości Wirtualnego koszyka przed potwierdzeniem przyjęcia takiego Zamówienia do realizacji.

4.      W celu złożenia zamówienia Użytkownik wybiera Produkty będące przedmiotem zamówienia, umieszcza w Wirtualnym koszyku wybrane przez siebie Produkty, które zamierza nabyć. Podczas wyboru Produktów Użytkownik może dowolnie zarządzać zawartością Wirtualnego koszyka poprzez dodawanie do niego kolejnych Produktów lub usuwanie ich z Wirtualnego koszyka.

5.      Po ostatecznym wyborze Produktów przeznaczonych do zakupu, Użytkownik zostaje skierowany do formularza internetowego służącego do składania Zamówień w Sklepie. Formularz składania Zamówienia może być złożony z formularzy składowych, służących do określenia:

a)       sposobu Dostawy Produktów,

b)      adresu Dostawy,

c)       sposobu dokonania płatności za Produkty

6.      Użytkownik potwierdza złożenie Zamówienia klikając przycisk „Kupuję”.

7.      Złożenie Zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu kodeksu cywilnego, złożoną Sprzedawcy przez Użytkownika.

8.      Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zostanie automatycznie wysłane na adres poczty elektronicznej Użytkownika. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia nie stanowi przyjęcia Zamówienia do realizacji.

9.      Jeżeli realizacja Zamówienia jest możliwa, na adres poczty elektronicznej Użytkownika wysłana zostanie wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia do realizacji (przyjęcie oferty). W przypadku stwierdzenia przez Sprzedawcę, że Zamówienie zostało złożone nieprawidłowo, Sprzedawca poinformuje o tym Użytkownika poprzez e-mail.  

10. Modyfikacja zamówienia w drodze indywidualnych ustaleń z Użytkownikiem, możliwa jest do momentu przesłania Użytkownikowi przez Sprzedawcę informacji o przyjęciu Zamówienia do realizacji.

11. Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania Użytkownikowi przez Sprzedawcę informacji o przyjęciu Zamówienia do realizacji.

12. Zmiana lub anulowanie Zamówienia przez Użytkownika jest możliwa do momentu zawarcia Umowy Sprzedaży. Po zawarciu Umowy Sprzedaży jednostronna zmiana jakichkolwiek jego warunków przez Użytkownika lub jednostronne anulowanie przez Użytkownika wymaga bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem handlowym Sprzedawcy i jest uzależniona od wyrażonej wyraźnie, bezwarunkowej zgody Sprzedawcy, według jego swobodnego uznania.

13. W przypadku braku dostępności zamówionego Produktu lub braku możliwości realizacji Zamówienia z innych przyczyn, w tym także, jeśli zakup ich od producenta lub dostawcy nie będzie możliwy w czasie przewidzianym na realizację Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Użytkownika o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na wskazany przez Użytkownika adres e-mail lub przekaże informację drogą telefoniczną na numer wskazany przez Użytkownika. Jeżeli Użytkownik nie zaakceptuje nowego terminu realizacji Zamówienia, wówczas Zamówienie traktuje się jako niebyłe a żadna ze stron nie podnosi odpowiedzialności z tytułu braku realizacji Zamówienia.

14. W sytuacji opisanej w ust. 13, gdy Zamówienie było opłacone za pomocą płatności elektronicznej, Sprzedawca niezwłocznie zwraca uiszczoną przez Użytkownika kwotę przelewem na jego rachunek bankowy. Nastąpi to w terminie do 14 dni roboczych od dnia powiadomienia Sprzedawcy przez Użytkownika o braku akceptacji nowego terminu realizacji Zamówienia.

15. Sprzedawca rezerwuje sobie prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w chwili, gdy jego realizacja jest niemożliwa z przyczyn technologicznych jak: wycofanie z produkcji przez dostawców Produktów, awaria urządzeń umożliwiających dostosowanie Produktów do Zamówienia przez Użytkownika i innych niezależnych od Sprzedawcy powodów niemożliwych do przewidzenia w dniu dokonania Zamówienia przez Użytkownika.

 

3. Negocjacyjny tryb składania zamówienia

1.      Niezależnie od trybu składania Zamówienia uregulowanego w § 7 ust. 2 powyżej, Sprzedawca udostępnia Zarejestrowanym Użytkownikom możliwość składania Zamówień w trybie negocjacyjnym.

2.      W celu złożenia Zamówienia w ramach niniejszego trybu Zarejestrowany Użytkownik wybiera Produkty będące przedmiotem Zamówienia, umieszcza w Wirtualnym koszyku wybrane przez siebie Produkty, który zamierza nabyć. Podczas wyboru Produktów Zarejestrowany Użytkownik może dowolnie zarządzać zawartością Wirtualnego koszyka poprzez dodawanie do niego kolejnych Produktów lub usuwanie ich z Wirtualnego koszyka.

3.      Po ostatecznym wyborze Produktów przeznaczonych do zakupu, Zarejestrowany Użytkownik korzysta z funkcjonalności oznaczonej jako „prześlij do negocjacji”, co powoduje przesłanie Wirtualnego koszyka do przedstawiciela handlowego Sprzedawcy.

4.      Przedstawiciel handlowy dokonuje weryfikacji i modernizacji parametrów Wirtualnego koszyka w zakresie danych takich jak: ceny indeksów, ilość indeksów, bądź zmiany w indeksach na koszyku, a następnie odsyła Wirtualny koszyk do akceptacji przez Zarejestrowanego Użytkownika.

5.      W przypadku akceptacji przez Zarejestrowanego Użytkownika zmodyfikowanego Wirtualnego koszyka, Zarejestrowany Użytkownik zostaje skierowany do formularza internetowego służącego do składania Zamówień w Sklepie internetowym. Formularz składania Zamówienia może być złożony z formularzy składowych, służących do określenia:

a)      sposobu Dostawy Produktów,

b)      adresu dostawy,

c)      sposobu dokonania płatności za Produkty

6.      Następnie Zarejestrowany Użytkownik potwierdza złożenie Zamówienia klikając przycisk „Kupuję”. Zarejestrowany Użytkownik w momencie skorzystania z przycisku „Kupuję” jest zobowiązany do uiszczenia zapłaty.

7.      Do realizacji Zamówienia w opisywanym trybie postanowienia ustępu 2 pkt 7-15 Regulaminu stosuje się odpowiednio.

8.      W przypadku braku akceptacji zmodyfikowanego Wirtualnego koszyka i braku potwierdzenia chęci złożenia Zamówienia przez Zarejestrowanego Użytkownika, traktuje się jako niebyłe a żadna ze stron nie podnosi odpowiedzialności z tytułu braku realizacji Zamówienia.

 

§ 8 Płatności

1.      Zapłata za zakupiony Produkt może zostać dokonana:

a)    przed odbiorem przedmiotu Zamówienia (płatność z góry) - przelewem bankowym lub za pośrednictwem systemów płatności elektronicznych akceptowanych w danym momencie przez Sprzedawcę i wskazanych w § 8 ust. 3 Regulaminu, Nazwa banku oraz numer rachunku, na który należy dokonać płatności, zostanie przesłany Użytkownikowi w powiadomieniu e-mail o oczekiwaniu na płatność przelewem. W tym przypadku realizacja Zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia zaksięgowania należności na jego rachunku bankowym lub poprawnego wykonania płatności przez Użytkownika za pośrednictwem jednego z systemów płatności elektronicznych akceptowanych w danym momencie przez Sprzedawcę przez podmiot realizujący te płatności,

b)    przy odbiorze w siedzibie Sprzedawcy. W tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po zakończeniu przez Użytkownika procesu składania Zamówienia.

c)    przy odbiorze zakupionego Produktu dostarczonego za pośrednictwem firmy kurierskiej, DHL lub DPD (za pobraniem) - gotówką. W tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po zakończeniu przez Użytkownika procesu składania Zamówienia.

d)    przelewem w terminie ustalonym na indywidualnych warunkach pomiędzy Użytkownikiem, a Sprzedawcą na podstawie historii sprzedaży i płatności Użytkownika.

2.      Wybór sposobu płatności może wpływać na cenę Zamówienia, zgodnie z informacjami udostępnianymi Użytkownikom w Sklepie internetowym.

3.      Użytkownik może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty: przelew bankowy, płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności „imoje”, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.

4.      Umowa o pojedynczą transakcję płatniczą, zawierana z Użytkownikiem dochodzi do skutku z chwilą wyboru i potwierdzenia w ramach Sklepu internetowego woli skorzystania z usługi „imoje”.

5.      Płatność oznacza dokonywaną przez Użytkownika zapłatę na rzecz Sprzedawcy za pośrednictwem „imoje” w celu wykonania zobowiązania pieniężnego powstałego w wyniku transakcji pomiędzy Użytkownikiem, a Sprzedawcą, stanowiącą pojedynczą transakcję płatniczą.

6.      „Imoje” nie prowadzi dla Użytkownika rachunku płatniczego ani narzędzia rozliczeniowego.

7.      Użytkownik jako płatnik musi dysponować instrumentem płatniczym, dla którego dostawcą usług płatniczych jest inny dostawca niż „imoje”. W szczególności dostawcą Użytkownika może być bank.

8.      Celem dokonywania płatności na rzecz Sprzedawcy w ramach usługi „imoje”, Użytkownik powinien podać następujące dane: imię, nazwisko, ulicę i nr domu, kod pocztowy, miasto, adres e-mail, numer telefonu. W uzasadnionych przypadkach „imoje” jest uprawnione do żądania od Użytkownika innych danych niezbędnych do oceny ryzyka płatności, adekwatnych do celu w jakim są żądane z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

9.      Użytkownik dokonuje zakupu Produktów zgodnie z ceną oraz wysokością kosztów Dostawy obowiązujących w chwili złożenia Zamówienia.

10.  Brak otrzymania płatności na rachunek bankowy lub za pośrednictwem jednego z systemów płatności elektronicznych akceptowanych w danym momencie przez Sprzedawcę w terminie 3 dni roboczych od dnia potwierdzenia Zamówienia, w przypadku wyboru tej formy płatności (płatności z góry) jako formy zapłaty, spowoduje anulowanie Zamówienia.

 

§ 9 Dostawa

1.      Produkty zakupione przy wykorzystaniu Sklepu dostarczane są na adres wskazany przez Użytkownika.

2.      Produkty zakupione przy wykorzystaniu Sklepu dostarcza na zlecenie Sprzedawcy firma kurierska wybrana podczas składania Zamówienia: tj. DPD Polska sp. z o.o. lub DHL Parcel Polska sp. z o.o.

3.      Koszty Dostawy zależą od wybranego przez Użytkownika sposobu dostarczenia towaru, od wartości oraz wielkości Zamówienia i podawane są każdorazowo przy wyborze sposobu Dostawy towaru przez Użytkownika, przed jak i po złożeniu Zamówienia. Dostawy są bezpłatne przy złożeniu Zamówienia o wartości powyżej 500 zł brutto.

4.      Dostawy są realizowane tylko na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Dostawy poza obszar Rzeczpospolitej Polskiej są możliwe wyłącznie na mocy indywidualnych ustaleń i mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami transportu leżącymi po stronie Użytkownika.

5.      Czas realizacji Zamówienia uzależniony jest od dostępności danego towaru.

6.      Sprzedawca jest zobowiązany wydać Użytkownikowi zakupione Produkty nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. W razie opóźnienia, Użytkownik jest uprawniony wyznaczyć Sprzedawcy dodatkowy termin do wydania Produktów, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić. Sprzedawca w takim przypadku jest zobowiązany bezzwłocznie zwrócić Użytkownikowi całą otrzymaną od niego sumę pieniężną, jeśli jakakolwiek płatność została już dokonana. 

7.      Użytkownik zobowiązany jest do sprawdzenia, czy zewnętrzne opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. Uszkodzenie przesyłki, w tym naruszenie plomby (taśmy) stanowi przesłankę odmowy jej przyjęcia od kuriera. W takiej sytuacji Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.

8.      Sprzedawca nie odpowiada za niedostarczenie Produktów z przyczyn leżących po stronie Użytkownika, np. wskutek wskazania nieprawidłowego adresu Dostawy. W takiej sytuacji Sprzedawca umożliwi Użytkownikowi w miarę możliwości odbiór Produktów ze wskazanego miejsca np. siedziby Sprzedawcy, chyba że strony uzgodnią inny sposób przekazania Użytkownikowi Produktów. W ww. przypadku opłata za Dostawę nie podlega zwrotowi.

 

§ 10 Faktura elektroniczna

1.      Niniejszy dział określa zasady wystawiania i przesyłania (udostępniania) e-faktur w postaci dokumentu PDF przez Sprzedawcę.

2.      Podstawą prawną wystawiania i przesyłania (udostępniania) e-faktur w formie elektronicznej jest art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jedn. Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.).

3.      W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy zawarte w ww. Ustawie.

4.      e-faktura wystawiona i przesyłana oraz udostępniona w formie elektronicznej spełnia wymogi określone w Ustawie w szczególności dotyczące zapewnienia autentyczności pochodzenia i integralności treści faktury.

5.      Za wystawianie i przesyłanie e-faktur Sprzedawca nie pobiera dodatkowych opłat.

6.      E-faktura będzie udostępniona na koncie Użytkownika oraz przesyłana na wskazany w oświadczeniu adres e-mail.

7.      Warunkiem skorzystania przez Użytkownika z możliwości otrzymywania faktur w formie elektronicznej jest:

a)       zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu oraz akceptacji jego postanowień.  

b)      oświadczenia o akceptacji przesyłania e-faktur. Adres e-mail wskazany przy rejestracji uznawany jest za adres do przesyłania e-faktur.

c)       Zainstalowanie przeglądarki internetowej oraz programu do odczytu plików PDF. 

8.      Faktury elektroniczne w formacie PDF będą przesyłane przez Sprzedawcę z jego adresu mailowego do Użytkownika na adres e-mail wskazany w oświadczeniu.

9.      Domyślnym adresem e-mail, na który będą przesyłane komunikaty o wystawieniu i udostępnieniu e-faktur do pobrania na koncie Użytkownika w Sklepie jest adres e-mail podany w oświadczeniu przez Użytkownika oraz ustawiony na Koncie Użytkownika.

10.  Chęć zmiany adresu e-mail, Użytkownik może zgłosić za pośrednictwem odpowiedniej funkcjonalności w koncie Użytkownika, mailowo na e-sklep@meditrans.pl lub przekazać w formie pisemnej na adres Sprzedawcy. Sprzedawca aktualizuje dane Użytkownika na podstawie przesłanych danych aktualizacyjnych niezwłocznie, nie później jednak niż do końca następnego dnia roboczego, następującego po dniu otrzymania przez Sprzedawcę danych aktualizacyjnych. Do chwili zaktualizowania danych przez Sprzedawcę, stosowane są wcześniejsze dane.

11.  Powiadomienia o wystawieniu i udostępnieniu e-faktur do pobrania, będą wysyłane na nowy adres e-mail po akceptacji zgłoszenia zmiany adresu e-mail przez Sprzedawcę.

12.  Sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę będzie zapisywać moment wystawienia Faktury elektronicznej przez Sprzedawcę, który jest także momentem przesłania komunikatu o wystawieniu i udostępnieniu e-faktur do pobrania na stronie internetowej Sklepu oraz momentem przesłania Faktury elektronicznej do Użytkownika na adres e-mail wskazany w oświadczeniu, w przypadku faktur korygujących moment ten będzie stanowił potwierdzenie odbioru e-faktury.

13.  Rezygnacji z otrzymywania e-faktur można dokonać w formie pisemnego oświadczenia o wypowiedzeniu akceptacji otrzymywania e-faktur. Oświadczenie o wypowiedzeniu akceptacji otrzymywania e-faktur można przesłać na adres e-mail: e-sklep@meditrans.pl lub listownie na adres Sprzedawcy.

14.  Sprzedawca zaprzestanie wystawiania i przesyłania e-faktur dla Użytkownika od dnia następującego po dniu, w którym zweryfikował otrzymane oświadczenie o cofnięciu zgody na wystawianie i otrzymywanie Faktur elektronicznych. Może to nastąpić w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia. Informacja o dniu zaprzestania wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej zostanie przesłana na adres e-mail Użytkownika wskazany w Koncie Użytkownika do przesyłania e-faktur.

15.  Ponowne skorzystanie z możliwości otrzymywania Faktur elektronicznych wymaga złożenia nowego oświadczenia.

 

§ 11 Gwarancja

1.      Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta.

2.      Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. Dodatkowe informacje dot. gwarancji na poszczególne Produkty, dostępne są na stronach internetowych konkretnych Producentów Produktów.

3.      W przypadku Produktu, na który została udzielona gwarancja, Użytkownik może reklamować produkt posiadający wady:

a)     korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji - w tym wypadku Użytkownik reklamuje Produkt bezpośrednio do gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji) a Sprzedawca może być tylko pośrednikiem przekazującym reklamację. Użytkownik według swego wyboru może zgłosić się bezpośrednio do serwisu gwarancyjnego albo do Sprzedawcy. W przypadku chęci skorzystania z uprawnień wynikających z gwarancji za pośrednictwem Sprzedawcy, Użytkownik powinien skontaktować się z działem reklamacji i zwrotów Sprzedawcy.

 

§ 12 Odstąpienie od Umowy przez Sprzedawcę

1.      Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Przedsiębiorcą w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Przedsiębiorcy żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

2.      W wypadku Przedsiębiorców, Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Użytkownika sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.

3.      Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi, na Przedsiębiorcę przechodzą korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Użytkownikowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

4.      W razie przesłania Produktu do Użytkownika za pośrednictwem przewoźnika, Przedsiębiorca obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

5.      Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Przedsiębiorcy zostaje wyłączona.

6.      W wypadku Przedsiębiorców, Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia.

7.      Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Przedsiębiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów Dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty 1000 złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Przedsiębiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.

 

§ 13 Przerwy techniczne

1.      Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do Sklepu internetowego spowodowany czynnikami o charakterze siły wyższej.

2.      Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przerw w dostępie do Sklepu internetowego spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem funkcjonalności Sklepu. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by wspomniane przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.

 

§ 14 Postanowienia końcowe

1.      Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie dotyczy Umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu.

2.      We wszystkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, a w szczególności przepisy kodeksu cywilnego, Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

3.      W przypadku niezgodności jakiegokolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu z obowiązującymi przepisami zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa, w miejsce zakwestionowanego zapisu Regulaminu.

4.      Ewentualne spory powstałe pomiędzy Użytkownikiem będącym Przedsiębiorcą a Sprzedawcą rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

5.      Niniejszy regulamin wchodzi w życie od dnia 20.02.2023 r.